Friday, May 23, 2014

HARI GURU PERINGKAT NEGERI PERAK 2014

Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera Semua.
Nak kongsi cerita sambutan Hari Guru Peringkat Negeri tahun ni. Daerah Kinta Utara jadi tuan rumah...bertuah la kami guru-guru di daerah ini.
Hari ni seharian di Hotel Kinta Riverfront Tak ada la jadi orang penting sangat, sekadar membantu menguruskan edaran Buku Program. Sekolah Saya menjadi JK Kerja Edaran Buku Program Sambutan Perayaan Hari Guru Peringkat Negeri 2014. So saya ditugaskan menguruskan bagi pihak sekolah bersama 2 orang lagi cikgu sekolah saya yang comel-comel untuk membantu .
Semalam dah datang untuk lihat tapak dan raptai, jadi hari ni dah tau la perjalanan acara. Seawal jam 10.30 kami dah keluar dari sekolah. ye la.bayangkan nak letak 1500 naskah buku program di setiap kerusi...tak adalah jadi satu beban, tapi satu penghargaan membantu menjayakan acara.
Memastikan semua buku program telah diletakkan atas 
kerusi tetamu sebelum majlis bermula. 
Beres tak sampai sejam dah siap disusun atas kerusi.. Excersise.. 
Bersama penyelaras dari PPD Kinta Utara
Pn. Norhissham bt. Mohd Soom (Peg. FasiLINUS),
Pn Norriza dan Pn Aidahani, cikgu sekolah saya yang comel tu.

 Last reheasel nak hulur buku program kepada MB dan VVIP.
Tunjuk ajar diberikan oleh En Khairul Azmi, Pegawai Protokol JPN 
Selesai semua persiapan, sempat la meronda di luar dewan, ada pameran dan yang pasti posing-posing tu mesti..hihihi..buat kenangan. Teruja dengan lampu seperti di petrosains dan pameran prasekolah. Boleh dijadikan contoh dan idea kalau cikgu-cikgu pra dan guru PSV nak mengajar tau.






Selepas tu turun tingkat bawah....pameran banner dan buku skrap murid dari sekolah-sekolah di Daerah Kinta Utara..apalagi cari la mana sekolah saya punya...bangganye dengan hasil kerja mereka ...kreatif dan cantik..SUKA-SUKA...nanti saya tunjuk di entri akan datang sebahagian kandungan buku skrap sekolah saya tu...

 Buku skrap lain yang menarik minat saya.


 ...Rindunya lama tak jumpa dengan Kak Mimi.
(bersama PK 1 dan PK HEM SK Simpang Pulai)
Kat belakang yang warna biru hijau tu banner sekolah saya...

 Hihihi dalam hotel ni pun ada pokok lampu..
kat luar jangan cerita la..datang la waktu malam..kira ICT Ipoh laa ni.. 

 Last posing sebelum acara bermula 

 Wakil Marian lain dah sampai, Pn Goh dan wakil PIBG Pn Angeline.
 Kami duduk bahagian belakang sebelah laluan carpet merah..
Senang nak jalankan tugas.  
Terima kasih Puan Halimatusaadiah -bekas guru Marian
 yang sudi menghampiri kami.
MB dah sampai. Ni la untungnya dok sebelah carpet merah..

 Atas pentas pun ada wakil Marian...
 Suara merdu daripada Cik Mardzuani yang join kumpulan koir tu.
  Acara dah bermula... kena beri perhatian...
Ok la... ada cerita lagi tentang hari ni, tapi nanti saya cerita di entri akan datang...
kyusuk dengar deklamasi sajak dari MB..

No comments:

Post a Comment