Thursday, December 17, 2015

Pengalaman bermakna di Daerah Kerian

Semalam berpeluang menimba ilmu dan menambah pengalaman mengikut bos saya memberikan taklimat kepada Guru Besar- Guru Besar di PPD Kerian, Perak. Pertama kali ke tempat ini, PPD ni terletak dalam kawasan Sekolah Wawasan Pekan Baru di mana ada sekolah SK Pekan Baru dan SJKT Pekan Baru... bertambah bilangan sekolah yang saya kunjungi... SAYANGnya saya tak dapat nak posing di pintu pagar sekolah tersebut.... insha Allah suatu hari nanti akan ke sana lagi..
                           
 
 
 Lebih bermakna berjumpa dengan kawan-kawan lama yang tidak ditemui hampir 17 tahun...
Kak Rusna bt Mohd Jani, orang kuat bola jaring negeri Perak ketika tahun 90an... masa tu aktif la juga sebagai pengadil, main ikut2 aje.
Seorang lagi kak Hjh Busnah bt Ismail.. pernah sama-sama mengajar di SK Pasukan Polis Hutan tahun 90an jugak.... jadi guru beso dah ni...
            

Selesai program dalam perjalanan pulang satu lagi tempat dituju yang tak pernah saya kunjungi walaupun dan berpuluh tahun duduk di Perak... Kuala Gula, muara sungai yang menjadi persinggahan burung-burung dari benua lain...tapi ada musimnya...Selain menu makanan lautnya sedap chalet penginapan juga ada bagi memudahkan pengunjung yang datang dari jauh...
Ianya memberikan pengalaman berharga kepada saya.
                         
                         
                         
Terima kasih Pn Hjh Rogayah bt Pilus...
Semoga dimurahkan rezeki dan dipermudahkan semua urusan buat Guru Besar saya.

No comments:

Post a Comment