Friday, June 24, 2016

4 Cempaka 2016 kelas paling bersih dan ceria

Assalamualaikum dan Salam sejahtera semua
Nak sembang lagi..
Kali ni nak cerita tentang kebersihan dan keceriaan kelas. Memang sejak main dengan hal-hal akademik ni memang sibuk sikit, bila lalu buat WAYS (Walk Around Your School) tak sempat nak 'mensnap' gambar2 kelas-kelas yang semakin ceria..
Kali ni nak ambil peluang bersantai di kelas yang selalu menang ni.. tengok la buktinya bunga yang terlekat di pokok prestasi keceriaan dan kebersihan kelas yang terlekat di daun pintu.
Bila berkongsi kelas kerjasama dan kesefahaman semua aspek perlu diberi perhatian, baru membawa hasil yang memuaskan.. Ni juga satu cara memotivasikan anak-anak murid kita untuk cemerlang dalam semua aspek.. Bentuk sahsiah dulu baru akademik... Sahsiah cemerlang, insyaAllah akademik gemilang.
                       
4 Cempaka tu kena tambah ranting nampak gayanya.. masih ada 5 bulan lagi, boleh dapat banyak bunga lagi tu..
Oh ya... nak maklumkan setiap kelas diberi tapak asas iaitu pasu dan rumput, batang dan ranting pokok mengikut kreativiti guru dan murid kelas masing-masing. Nanti boleh intai di kelas lain lau nak tengok bentuk rantingnye...
Bunga tu pulak diberi untuk penghargaan kelas terbersih dan ceria sepanjang minggu mengikut kategori tahun. So setiap kelas mengikut tahun berpeluang dapat bunga yang banyak... Pemenang keseluruhan akan menerima trofi Johan Kebersihan dan Keceriaan kelas.


Ni la penghuni kelas 4 Cempaka... Guru kelasnya Puan Siti Ramlah Azura bt Ramlan... pertama kali jadi guru kelas di SKMC. Terima kasih ye sudi menjadi guru kelas.. terbukti sudah guru yang serba boleh.. Sebenarnya Cikgu Zura ni guru data sekolah tu yang tugasnya memang banyak, ops bukan tu aje, jadual waktu pun Cikgu Zura yang banyak membantu saya. Terima kasih banyak-banyak..


Ha tengok sendiri la macam mana Cikgu Zura dan Cikgu Rosni guru kelas 2 Cempaka berganding bahu menyusun atur kelas menceriakan kelas mereka. Yang elok dikongsi bersama.. share ngan kawan-kawan idea yang ada ye..
                     

Sempat merakam kenangan bersama mereka..


Pose istimewa kami berdua untuk kenangan bersama... di sudut santai Jom Baca...

Semoga Cikgu Zura dan anak-anak 4 Cempaka 2016 akan terus cemerlang.
Tahniah semua.. Sayang kamu semua.

No comments:

Post a Comment