Wednesday, June 1, 2011

SAMBUTAN PERAYAAN HARI GURU PERINGKAT NEGERI 2011

Hari ni hari terakhir bulan MEI. Sibuknya bulan Mei tahun ni. Banyak peristiwa-peristiwa penting yang besar-besar yang saya lalui. Semuanya memberi saya pengalaman baru dalam karier saya dan SAYA SUKA....... 

Bulan  MEI adalah bulan untuk GURU.. Sambutan HARI GURU..khas untuk mengenang jasa  dan pengorbanan cikgu. Semua meraikannya...
Murid meraikan CIKGU
Cikgu Meraikan CIKGU
Ibu bapa meraikan CIKGU
Masyarakat meraikan SAMBUTAN HARI GURU

Tahun ni saya terlibat secara tak langsung dalam Sambutan HARI GURU PERINGKAT NEGERI PERAK.  kerana beberapa orang murid sekolah SK RAPAT SETIA yang terdiri daripada ahli Pergerakan Puteri Islam Malaysia terlibat sebagai pengiring Pembaca Ikrar Guru dan sambutan tetamu, manakala 4 orang guru terlibat sebagai ahli KOIR di majlis tersebut. SAYA tumpang SUKA SEKOLAH SAYA terlibat dalam majlis besar ini di mana ia dihadiri oleh orang-orang besar Negeri Perak dan semua pegawai JPN dan PPD serta gurubesar seluruh Negeri Perak.Memang padat la dewan, sehingga semua murid dan guru yang membuat persembahan duduk di luar dewan.


Ahli PPIM sekolah saya yang terlibat di majlis ini sebagai
pengiring pembaca ikrar guru.


Yang baju hitam tu cikgu-cikgu sekolah saya sebagai ahli Koir.
Sempat juga bergambar dengan Datuk Pengarah Pelajaran Perak
selepas raptai. Saya tak bergambar sama sebab jadi jurufoto  aje.


Saya Suka tengok hiasan pentas ni. Simple tapi menarik dan ceria. 




Setelah letih seharian di Dewan Banquet, Bangunan Perak DarulRidzuan.
 Pada sebelah malamnya kami semua warga pendidik diraikan oleh
YAB Menteri Besar Perak dengan majlis Makan Malam.
 Sambil makan dihiburkan dengan pelbagai persembahan dan
diadakan cabutan bertuah. Sayangnya saya tak bertuah malam tu.
Tak dapat hadiah, cuma kenyang makan saja. Alhamdulillah.

Dapat juga bergambar dengan MB yang mesra rakyat ni.

Bulan yang sibuk, bulan Mei ni memang banyak memberi pengalaman dan kenangan.
kepada saya.   SAYA memang SUKA SANGAT........








No comments:

Post a Comment